Saturday, August 6, 2011

nk telan bahaya nk ludah bahaya

assalamualaikom,
hari ni amy nk cerita kisah yang tak tahu la mana yang mana satu nk pilih antara tanggung jawap terhadap kejaya dan tangung jawap kepada keluarga..hari ni aku da cakap kt bapak aku kata aku habis keja pkul 4.tp tak tentu lagi la kalau2 kena buat overtime,kalau tak kena aku akan p hantar adik aku p sekolah kt pndang..aku masuk kerja harini awal la cikit iaitu pkul 9.10 am harap2 boleh balik awal,tp harini kerja agak banyak menghabiskan masa,aku baiki kereta sebiji ja tapi tenaga guna banyak,tauke aku kena p repair kt luar,jam menunjukkan pukul 4.00pm aku pon tutup kedai skerat.pas2 tauke aku balik dia kata nk kena habiskan baiki kereta yag tertungak..so mahu tak mahu kena la jugak buat..kat umah aku pulak adk aku cakap pukul 5 pon x pa,dia gtau kt bapak aku,padahal aku dah gtau tdi...

kta sambung balik kisah kt bngkel,
din dah balik.katanya nk hantar anak menakan dia balik alor star.
tinggal aku dgan bos lpas solat asar kami pon smbung lagi,bos tanya "abng din hng balik dah ka??"
aku cakap la apa dia kata kt aku....
pastu bos mula la keluar ayat,semua orang yang kerja ngan aku memang banyak kerja luar...mak sakit la,tok sakit la,macam2..aku terasa la gak selalu p ambik adik aku...hehehe,takpa jangan tunjuk kt dia kita terasa...
tp hari ni adi aku yang no 2 p hantar ok la...dah lewat dah pkul 5.30pm.aku repaila dgan bos .tiba pakdak kalau tak silap aku la mai suruh p tegok kereta.dia dok kata minyak ada,aku taya di boh berapa dia kata boh 20 ja kemarin. pastu dok taya banyak2 dia taktau ka aku ni tak lara plus lapar..lpas repair aku balik bngkel pulak..aku pon sambung kerja dgan taukey aku sambil dok beleter barang tak cukup aku buta bodoh ja....orang lain buka orng lain kena...hahaha...siap kereta 2 kat pukul 7.30
sampai makn buka posa aku ni pon mitak kawan2 tolong beli, pukul 9 lebih mak aku col kata adik aku tak balik lagi aduh pening la nk cari kat mana col pon tak dapat..pening la pula.aku col suma kawan2 dia dpa kata tak nampak.aku pon balikm kt kg aku taya bdak2 kot2 la da nampak.depa kata nampak dgan member dia,aku mintak no memberdia n col..dia kata da kt dpan umah..pastu aku blik umah..tanya dia awat tak col kata balik lewat...pastu aku plak yang kena..las2 aku kena perli....owng tua aku kata x pa la lpas ni aku la p hantar,nak mintak tolong pon payah..
apa yang anda rasa antara kejaya or family...pkul 10.30 awek aku antak msg,mcm merajuk la pulak coz aku kena kerja tadi tak leh msg dia...aku col dia ku ckp x pa la nk tido p la tido...padahal aku perlukan dia diwatu ni....rasa bengang letih sakit hati n more....tp sapa yang tau...

ada sapa hargai aku???
ada sapa berterima kasih atas perngorbanan aku?
ada sapa berterima kasih aku wujud mem ba tu mereka?
ada sapa berterima kasih kerana aku masih bertahan melayan krenah mereka??
ada spa berterima kasih aku setia ???
aku siapa di hati mereka
adakah kuli??
insan yang hina??

No comments:

Post a Comment