Thursday, January 27, 2011

pengalama jdi ydp jpp

pada 26.1.2010..aku masuk mesyuarat jawatan kuasa perwakilan pelajar..jam 5.30....hari tu ada pemilihan jawatan kuasa induk yg baru...nama petama naik asrizal...relek la nama orang bkan aku...acap cadang,aku pon sokong..tiba2 calon kedua aku plak,aduh..dah la selama ni dok becup orang ja..ni kena mentadbir plak mcm PM plak...huhu perasan plak...walaumacm mana pon aku x boleh tunjuk kelemahan aku.aku kena buktikan kepada semua budak singkir x kan tersingkir...huhuhu mai mana plak aku merapu ni...selepas undi punya undi nasib baik ka atau x baik aku terpilih...aduh,macam mana nk buat ni...tp harap2 cable cekang ada boleh sokong aku...27.1.2011.aku dapat tugas yang pertama iaitu cari jpp yang tngal kawasan taman ria...aku kena buktikan yg aku blih buat..



bersambung......

Tuesday, January 25, 2011

aduh pening!!!!!!!!!!!!!!tolooong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hari ni dah bulan pertama dan minggu terakhir aku masuk kolej....mula2 rasa gementar semua ada...selesai ja urus pendaftaran senior,aku kena daftar,bg draff...setel bab tu esok dua hari lepas 2 kena jaga pendaftaran junior plak....habis setel suma keja...macam biasa la namapon studen x kan nk masuk mengajar plak kan..hehe..dua mnggu belajar aggsimt sikit ja..masuk minggu terakhir semua draf laporan aku buat kena rejec..aduhhh!!bengang la..duit habis,masa,,,so kenala buat lain..huhuhupadan muak aku n kawan2 kelas sau 4b kena rejec draf..so kena buat laain..pa nk jadi.






.pas2 27.1.11 da latihan amal bencana stunami kt langkawi..nk p....tiba dapat pengumuman (kepada semua pelajar sau 4b anda diwajibkan hadir ke krusus green plan)so melepas aku..hhhahahaha.padan muka aku..tp ada ok la dapat sijil gak...setakat ni sibuk buat drat n agssimt yng bertimbun .so x leh enjoiii.





Saturday, January 8, 2011

Cegah sebelom terlambat

Kenapa Kite Dilarang Menggunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak??

Mari kite cuba ramai-ramai eksperimen jadi. Nak tengok, jadi ke tak. Aku tak try lagi. Meh kita tengok ekspiremen sains kat bawah ni untuk buktikan betapa bahayanya mengisi minyak sambil berbual atau bersms menggunakan handphone.

Kita sediakan bahan-bahan serta alatan yang diperlukan.Iaitu :-
1. Kuali sebiji. Cari yang leper tu..
2. 3 biji kad. Kad manila pun boleh..tapi jangan pakai mycard, kad kredit ataupun kad ATM, mahupun sim card.
3. 1 rol kertas foil. Kertas timah tu laa..yang macam bungkusan kedua corn flakes tu laa...
4. Handphone sebiji dan pastikan gak ada kredit..
5. Minyak petrol sikit..kalau tak nak beli kat stesen..curik jer kat moto abang, ayah atau adik korang..

Eksperimen bermula

Susun kad tadi lebih kurang macam ni..




Letak pula kertas foil tu atas kad tadi..

Letak petrol sikit dan buat panggilan ke seseorang..


TIBA-TIBA..

Api menyala !!! Peringatan, anda dinasihatkan untuk tidak mengunakan handphone ketika di stesen minyak

Thursday, January 6, 2011

MARI MENARI

video
ini salah satu program kat sekolah lama akuiaitu smk seri badong masa hari orentasi asrama smksb..saja nk happy2 menari...x pandai pon tp pala gila,rasa malu pon hilang...kalau nk menari mcam ni kenala buang rasa malu..kalau x emmm habis la sampai bila pon dok malu...kalau korang dapat peluang menari ja...yang penting kita happy dan kita enjoy bila ikot program.....

DIMANA ADA BENCANA DI SANA ADA KITA,


lagu bulan sabit merah malaysia
setakat dengar saja apa pon x boleh..kita kena hayati baru sebati dengan jiwa...



di mana adanya bencana disana kita ada,pasukan bulan sabit merah malaysia siap sedia membantu walaupon di ancam bahaya..kami  akan berkorban untuk masyarakt,

Wednesday, January 5, 2011

suka duka latihan industri

kisah bermula pada 11.julai 2010.pertama kali menjejakkan kaki ke sebuah bengkel kereta di daerah merbok.pda mula biasa la x nk tunjuk belang mai pon awal,x banyak cakap,apa yang disuruh ikut saja...minggu pertama tengok saja dpa buat keja sambil tolong ambik sepana,
Minggu kedua blh belajar tukar minyak enjin kereta...mula melayan pelanggan,hari demi hari,minggu demi minggu tukar minyak enjin dan tukar spark plugs...naik bosan,hatiku meronta2 ingin mencuba yang lain,so aku mula dgan sobri semua keja aku buat bila bos x ada bg dia tengok.kenapa aku pilih sobri sebab aku dah dapat rentak sobri.dgan 2 orang g lambat sikit..onn orngya pendek tp tera la jugak sukamarah2 aku po x tau pasai pa..amet x pernah marah tp kata pedih la jugak.Macam biasa hari demi hari aku terus dapat perlepasan untuk buat sndiri..

masuk bulan kdua aku kt situ
.Onn kena buang kerja sebab prestasi kerja yng teruk mai lewat tp balik awal,cuti ikot dan ja..tinggal 3 0rang ter masuk aku.dalam bberapa hari da owg mai mtak keja,dia  dterima nama abng rizal,dai pon dok cari rentak jugak.walaupon dia asyid kata x tau tp dia buat2 x tau coz nk tau cara kerja kami kt bngkel 2 macam mana...2 hari lagi nk posa bos kata la salah sorang dari kami 4 orang akan diberi cuti sebulan  semasa bos tgah bgtau@ bersembang mata bos memang dok tala kot abang rizal...tp dia sudah paham awal keesokan hari abg rizal cabut...bos tanya mana abng rizal.jawab kami dia cabut la...nk dijdikan cerita amir exsiden..so tingal kami 2 orang berkerja....lepas raya amir masok keja..dan ada sorang abang ni datang berkrusus,katanya krusus peralihan dari perhebat@ tentera...so kami 2 orang la gila kt bngkel..lama suma orang kt bngkel dah dapat aku ikot rentak termasuk pelangan2..paling top ustz mat rejab ataupon aku pangil ust rock,2,paklah,3 pakya teksi,4,pakya hutan..dn ramai g...kt bngkel suma perkerja gila2 happy go lucky katakan sampai jadi macam ni!!!!




abang zul




me

Tuesday, January 4, 2011

hidup mau happy doa mau ada!!

KU DEDIKASIKAN PADA MU
SELURUH KEHIDUPAN KU
KERANA ITU SAHAJA BUAT KU BAHAGIA
KU RELA KORBANKAN SEGALA
YANG KU ADA DI DUNIA
MOGA KAU GEMBIRA SELAMANYA
KERANA KU MILIK MU

MOGA YANG ESA TUNAIKAN IKRAR KITA
UNTUK SEHIDUP SEMATI
KERANA TAK TERDAYA HIDUP TANPA MU
BAK PUNGUK RINDUKAN BULAN
DIRIKU KAN KEHILANGAN…KESEPIAN
BINTANG MENJADI SAKSI JANJI
SEHIDUP SEMATI

MOGA KITA BERPANJANGAN
MENIKMATI RASA CINTA DI ANTARA DUA INSAN
KU BERDOA SETIAP MASA AGAR KITA
LEBIH LAMA DISINI
BERSAMA KAU DISISI

    Thanks for my jasat...aku akan terus berusaha!!!!
biar jadi terungul.biar jdi yang terbaik


suka duka

PERTEMUAN DAN PERPISAHAN

PERTEMUAN KITA DI SUATU HARI
MENITIKAN UKHUWAH YANG SEJATI
BERSYUKUR KU KE HADRAT ILAHI
DI ATAS JALINAN YANG SUCI
NAMUN KINI PERPISAHAN YANG TERJADI
DUGAAN YANG MENIMPA DIRI
BERSABARLAH DIATAS SURATAN
KU TETAP PERGI JUA
KAN KU UTUSKAN SALAM INGATAN KU
DALAM DOA QUDUS KU SEPANJANG WAKTU
YA ALLAH BANTULAH HAMBA MU
MENCARI HIDAYAH DARIPADA MU
DALAM MENDIDIKKAN KESABARAN KU
YA ALLAH TABAHKAN HATI HAMBA MU
DI ATAS PERPISAHAN INI
SENYUMAN YANG TERUKIR DI BIBIR MU
MENJADI INGATAN SEPANJANG WAKTU
TANDA KEMESRAAN BERSIMPUL PADU
INGAT KU DI DALAM DOA MU
fatin nadia



alya syafiqah




inilah dua insan yang selalu bersamaku bila kesunyian

I LOVE YOU 2
TAMPA ADIK2 SIAPA LAH ABANG
THANKS BAGI SEMNGAT UTK TERUS HAPPY

untuk mu kekasih


DOA BUAT KEKASIH


ANDAINYA AKU BERTANYA
PADA MU TENTANG BAHGIA
DI MANA NILAI SETIA
DI MANAKAH PUCAK CINTA
MAHUKAH ENKAU MENGERTI
HARAPAN SERUPA MIMPI
TIADA DAPAT TERJADI
ATAU HILANG TAK BERGANTI
SEJARAH MENGAJAR KITA
MENJADI LEBIH DEWASA
MENITI ARUS ASMARA
LUPAKAN KISAH YANG LALU
TEGUHKAN TUGU IMAN MU
DOA KU BUAT KEKASIH
YANG DULU USAH DI RINDU
HILANGKANLAH DARI HATI MU
DOA KU BUAT MU KEKASIH

ieta
nina
 jue

mas 










kini semua hanya tinggal kenagan..
ku doakan kalian semua bahagia disampin orang tersayang
dan ku sedar diriku tidak layak untuk kaian 
kalian semua terlalu baik.


coretan iklas dari amy untk sayang semua






kate mak,
kawan 2 ibarat lebah,
abis madu sepah d'buang...

kate abah,
kawan 2 umpama bunga ros,
d'pandang cantik d'pegang sakit...

kate atuk,
kawan 2 sprt air,
terus m'galir...

kate nenek,
kawan 2 bak bulan,
d'puja & d'sanjung tp nun jauh 'sane...

kate sedara,
kawan 2 mcm makanan,
kawan makan kawan!!

kate abg,
kwn 2 sprt lembu,
m'ikut saje ape d'kate...

kate kakak,
kwn 2 x ubah mcm durian,
bau je busuk tp sedap d'makan...

kate adik,
kawan 2 mcm biskut,
sekejap ader,sekejap xde...

kate aku,
kawan 2 x kesah ler camner...
w/pun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS,
SEPERTI AIR, BAK BULAN, SPRT LEMBU,
X UBAH MCM DURIAN & MCM BISKUT!!gadoh 

walaupon kadang2 happy,muram,
dia tetap kawan...
tau x sebab ape???
sekali aku da kawan ngan dia,
selamanye dia tetap kawan aku... Wink

kawan;kawan,kawan,

kate mak,
kawan 2 ibarat lebah,
abis madu sepah d'buang...

kate abah,
kawan 2 umpama bunga ros,
d'pandang cantik d'pegang sakit...

kate atuk,
kawan 2 sprt air,
terus m'galir...

kate nenek,
kawan 2 bak bulan,
d'puja & d'sanjung tp nun jauh 'sane...

kate sedara,
kawan 2 mcm makanan,
kawan makan kawan!!

kate abg,
kwn 2 sprt lembu,
m'ikut saje ape d'kate...

kate kakak,
kwn 2 x ubah mcm durian,
bau je busuk tp sedap d'makan...

kate adik,
kawan 2 mcm biskut,
sekejap ader,sekejap xde...

kate aku,
kawan 2 x kesah ler camner...
w/pun dia
IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS,
SEPERTI AIR, BAK BULAN, SPRT LEMBU,
X UBAH MCM DURIAN & MCM BISKUT!!

walaupon kadang2 happy,muram,gadoh,sakit hati

dia tetap kawan...
tau x sebab ape???
sekali aku da kawan ngan dia,
selamanye dia tetap kawan aku...
Wink

Sunday, January 2, 2011

sukarelawan bulan sabit merah malaysia

Dahulu ia dikenali sebagai Persatuan bulan Sabit Merah Malaysia (PBSM)
Sekarang ia dikenali sebagai Bulan Sabit Merah Malaysia (BSMM)

Zaman makin maju pembagunan smakin membagun.tapi sukarelawan masih kurang.peperangan,bencana,kemalangan kian banyak berlaku dimana-mana .
kemana perginya anak-anak muda zaman sekarang.entah dimana kesedaran mereka???
Bulan Sabit Merah Malaysia bukan  satu organisasi berunsurkan politik...
ia wujut di setiap Negeri dan Daerah..contohnya VAD33 Cabang Kuala Muda,Cawangan Kedah atau pun PBS 33 Cabang Kuala Muda,Cawangan Kedah.
(PBS)yang bermaksud Pasukan Bantuan Sukarela
(33) bermaksud kumpulan 33 di kedah

Dengan menyertai BSMM banyak Kebaikannya antaranya ialah menimba ilmu,bertemu dan bergaul masyarakat,berkerjasama antara satu sama lain.
banyak aktiviti yang dapat kita lakukan..