Tuesday, May 2, 2017

Jelajah CSR PPTD: Misi Al-Quran Braille Putrajaya-Bangkok 2017

JELAJAH CSR PPTD: MISI AL-QURAN BRAILLE PUTRAJAYA – BANGKOK 2017.
jelajah csr pptd
Jawatankuasa Kebajikan PPTD Malaysia di bawah inisiatif #pptdcsr telah melancarkan Tabung Sumbangan Waqaf Al-Quran Braille kepada semua dermawan yang berminat untuk mewaqafkan satu set  Al-Quran Braille. Program murni ini adalah bagi membantu muslimin dan muslimat yang cacat penglihatan untuk membaca Al-Quran.
Satu set Al-Quran Braille ini mengandungi 6 buah jilid. Setiap jilid pula mengandungi 5 juzuk. Kesemua 6 buah jilid ini akan membentuk satu Al-Quran Braille yang lengkap.
Untuk sumbangan waqaf, satu set Al-Quran Braille ini boleh diwaqafkan pada harga RM250.00. Bagi pakej ekonomi, mereka yang ingin membantu juga boleh memilih untuk mewaqafkan satu jilid Al-Quran Braille sahaja iaitu pada harga RM41.65.

Jelajah CSR PPTD: Misi Al-Quran Braille Putrajaya-Bangkok 2017

Kesemua sumbangan Al-Quran Braille ini akan diedarkan  semasa siri Jelajah CSR PPTD Malaysia yang dijadualkan 26 April 2017 nanti. Konvoi amal ini akan melalui perjalanan sejauh hampir 1500km dari Putrajaya ke Bangkok menggunakan jalan darat. Misi ini melibatkan lebih kurang 12 kenderaan dan 52 sukarelawan dari pelbagai jabatan dan juga media.
Sebarang sumbangan bagi waqaf AL-QURAN BRAILLE ini bolehlah disalurkan kepada akaun bank berikut:
PPTD MALAYSIA
CIMB BANK
8001 27 9798
Untuk maklumat lanjut berhubung program CSR ini boleh berhubung dengan :
KHAIRUL AZAR OMAR
+60 19-366 4087
HJ. AZMAN MAAROF
+60 12-655 4008

Tuesday, December 29, 2015


Lirik Lagu Sempurna – Gita Gutawa

Kau begitu sempurna
Dimataku kau begitu indah
kau membuat diriku
akan slalu memujamu
Disetiap langkahku
Kukan slalu memikirkan dirimu
Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu
Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa
Reff:
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna.. Sempurna..
Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku

syuhaimi dah tukar kerja

Asalamualaikom..
Hai apa khabar semua lama dah


Saya pon dah lama bertukar kerjaya.Dari seorang mekaniknke driver Cit.
Ni lah kenderaan yg aku pandu sekarang ni...banyak dugaan di jalan raya perlu aku harungi..kerja senang ja pergi ambil wang dan hantar ke bank...kalau x pon bawa ke tempat yang diarahkan...
Itu saja cerita aku hari ni...jumpa lagi...

Sunday, December 21, 2014

kenapa lama x on...

Hai lama aku menyepi...hahaha.bukan menghilang tapi sibuk.Banyak perkara dah belaku.aku dari tak ada kerja dah berkerja..mula aku kerja dekat meed enterprise,kemudian aku kerja di the store sungai petani,aku tukar kerja  ke pulau pinang dan berkeja di see lee chan snd bhd....dan kini aku berkerja pula di securiforce rawang selangor..kini aku dah mendirikan rumah tangga dengan orang selangor.aku nak cerita sikit pengalaman kerja baru.mesti korang biasa dengar nama syarikat aku..ya la syarikat besar mana boleh orang tak kenal..tp apa yang mereka buat.securiforce yg aku tau banyak,tp biarlah aku cerita yang berkaitan dengan aku ja.kat syarikat aku dia bahagi dua iatu statik dan cit.statik tu macam yang anda sedia maklumlah pengawal keselamatan.tapi aku bukan pengawal keselamatan,jawatan aku pemandu CIT.apa pula CIT?.
CIT ialah cash in transit...nak senang semua paham van yang bawa duit tu...mesti ada yang tertanya-tanya tak bahaya ka kerja tu.kalau nak ikut semua kerja bahaya.alhamdulilah setakat ni tiada apa-apa hal lagi lah.sebab dalam van semua lengkap dengan senjata api,kenderaan yang kebal.

Ni van yang aku bawa...apa macam ok tak.ok lah setakat ini dulu lah  nanti ada masa aku cerita lagi.. asalamualaikom

Friday, December 13, 2013

  • BSMM Telah menghantar satu Pasukan Ambulan Ke Daerah Kemaman Terangganu, Atas Permintaan Pihak berkuasa disana ,Pasukan ini ditempatkan di Pejabat Kesihatan Daerah Kemaman menjalankan operasi disitu membantu pihak Kesihatan Daerah. Satu Pasukan Lagi akan digerakkan bersama Yayasan Sultanah Bahiyah pada Jumaat ini. Bagi Ahli yang berminat sila hubungi Pejabat BSMM negeri Kedah.


dapat maklumat negeri kedah nak hantar bantuan ke terangganu,hati terlompat-lompat nak pergi.tapi apakan daya banyak tanggungan lagi,aku hanya mampu berdoa untuk mereke sahaja,untuk rakan-rakan teruskan perjuangan anda...

Sunday, July 29, 2012

Lirik lagu Gita Gutawa – Sempurna


Kau begitu sempurna
Dimataku kau begitu indah
kau membuat diriku akan slalu memujimu
Disetiap langkahku
Kukan slalu memikirkan dirimu
Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu
*
Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa
Reff:
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna.. Sempurna..
Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku
Back to *