Wednesday, January 5, 2011

suka duka latihan industri

kisah bermula pada 11.julai 2010.pertama kali menjejakkan kaki ke sebuah bengkel kereta di daerah merbok.pda mula biasa la x nk tunjuk belang mai pon awal,x banyak cakap,apa yang disuruh ikut saja...minggu pertama tengok saja dpa buat keja sambil tolong ambik sepana,
Minggu kedua blh belajar tukar minyak enjin kereta...mula melayan pelanggan,hari demi hari,minggu demi minggu tukar minyak enjin dan tukar spark plugs...naik bosan,hatiku meronta2 ingin mencuba yang lain,so aku mula dgan sobri semua keja aku buat bila bos x ada bg dia tengok.kenapa aku pilih sobri sebab aku dah dapat rentak sobri.dgan 2 orang g lambat sikit..onn orngya pendek tp tera la jugak sukamarah2 aku po x tau pasai pa..amet x pernah marah tp kata pedih la jugak.Macam biasa hari demi hari aku terus dapat perlepasan untuk buat sndiri..

masuk bulan kdua aku kt situ
.Onn kena buang kerja sebab prestasi kerja yng teruk mai lewat tp balik awal,cuti ikot dan ja..tinggal 3 0rang ter masuk aku.dalam bberapa hari da owg mai mtak keja,dia  dterima nama abng rizal,dai pon dok cari rentak jugak.walaupon dia asyid kata x tau tp dia buat2 x tau coz nk tau cara kerja kami kt bngkel 2 macam mana...2 hari lagi nk posa bos kata la salah sorang dari kami 4 orang akan diberi cuti sebulan  semasa bos tgah bgtau@ bersembang mata bos memang dok tala kot abang rizal...tp dia sudah paham awal keesokan hari abg rizal cabut...bos tanya mana abng rizal.jawab kami dia cabut la...nk dijdikan cerita amir exsiden..so tingal kami 2 orang berkerja....lepas raya amir masok keja..dan ada sorang abang ni datang berkrusus,katanya krusus peralihan dari perhebat@ tentera...so kami 2 orang la gila kt bngkel..lama suma orang kt bngkel dah dapat aku ikot rentak termasuk pelangan2..paling top ustz mat rejab ataupon aku pangil ust rock,2,paklah,3 pakya teksi,4,pakya hutan..dn ramai g...kt bngkel suma perkerja gila2 happy go lucky katakan sampai jadi macam ni!!!!




abang zul




me

No comments:

Post a Comment